Szpital zajmuje stanowisko ws. artykułu Płód jest obumarły! Szokujący żart lekarza” - Głos Wojewódzki
Najnowsze Wiadomości
latest

reklama

loading...

środa, 8 sierpnia 2018

Szpital zajmuje stanowisko ws. artykułu Płód jest obumarły! Szokujący żart lekarza”

Publikujemy dla Państwa oświadczenie Zarządu Spółki Szpitala Powiatu Bytowskiego, które otrzymaliśmy po artykule: Płód jest obumarły! Szokujący żart lekarza”, który ukazał się w dniu 06.08.2018 r.
Pragniemy przedstawić Państwu stanowisko obu stron.


zdjęcie ilustracyjne: pixabay

„Z uwagi na dobro pacjentki oraz dobre imię szpitala, po zamieszczeniu na profilu Hejted Bytow postu o sposobie przyjęcia pacjentki przez lekarza Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o. oraz po złożeniu przez pacjentkę oficjalnej skargi, Zarząd Szpitala przeprowadził postępowanie wyjaśniające, w trakcie którego zbadano dokumentacje medyczną oraz przesłuchano pracowników szpitala, którzy obsługiwali pacjentkę.

Zabrany materiał przeczy faktom opisanym w poście i skardze. W dokumentacji medycznej zaznaczono, że pacjentka od początku wizyty zarówno położnym jak i lekarzowi, deklarowała że nie planuje pozostać w szpitalu. Ustalono też, że pacjentka odczuwała bóle przed przyjściem do szpitala, a nie w trakcie pobytu jak to opisano w skardze.

Przeprowadzone za pomocą aparatury medycznej badania wykazały prawidłową pracę serca dziecka i taką informację przekazano przyszłej mamie. Po ostatecznej deklaracji o opuszczeniu szpitala – wbrew zaleceniom lekarza, pacjentce zapisano leki i zalecono wizytę kontrolną u lekarza prowadzącego. Z dokumentacji medycznej wynika że badanie zostało przeprowadzone profesjonalnie, z najwyższą starannością oraz dbałością o zdrowie pacjentki i dziecka.
Lekarz stanowczo i konsekwentnie zaprzecza, że wypowiedział przypisane mu słowa.

Zdaniem Zarządu Spółki lekarz badający pacjentkę to osoba o wysokiej kulturze osobistej, ciesząca się uznaniem pacjentek i współpracowników. Przebieg jego dotychczasowej pracy w szpitalu w Bytowie nie daje podstaw do przypuszczeń, bez jednoznacznych dowodów, aby mógł się on zachować w sposób opisany w poście.
Dotychczas nie było żadnych skarg dotyczących sposobu odnoszenia się tego lekarza do pacjentek.

Komunikacja z pacjentami jest dla dyrekcji istotna dlatego w celu stałego podnoszenia jakości świadczonych usług, personel szpitala jest szkolony z zakresu praw pacjenta i budowania dobrych relacji lekarz - pacjent.

Bardzo zależy nam na wyjaśnianiu wszystkich drażliwych sytuacji, mogących powodować dyskomfort naszych pacjentów, dlatego ważne są dla nas rzeczowe informacje zwrotne od nich otrzymywane”.

Beata Ładyszkowska
Prezes Zarządu
Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o. 
Z poważaniem, 
Ewa Czechowska
Rzecznik Szpitala Powiatu Bytowskiego Sp. z o.o. 

Renata Zalewska-Ociepa
« PREV
NEXT »

Popularne

loading...